Agressive czyli jazda agresywna, to wykonywanie skomplikowanych ewolucji i tricków na rolkach.

Na tricki agresywne składają się: skoki, grindy i slide’y (ślizganie się po poręczach, rurkach, murkach).

Agressive można uprawiać zarówno na specjalnie przygotowanych obiektach (skateparkach) jak i na miejscówkach ulicznych („street”), wykorzystując elementy infrastruktury takie jak schody, poręcze, murki, ławki itp.

Agressive jest najbardziej ekstremalną i widowiskową dyscypliną rolkową. Wymaga wielu ćwiczeń, doskonałej równowagi i specjalistycznych rolek.

Czym jest agressive, najlepiej obrazują filmy poniżej.

Street

Park

ZASADY.

Zwody w jeździe agresywnej mogą być rozgrywane w różnych formach.

 

Forma 1 : Presentation Run + Jam

Ta forma stosowana jest z reguły gdy jest bardzo duża frekwencja i startuje wielu zawodników. NP. na zawodach „Winterclash” w kategorii AM (ponad 150 startujących).

Zawodnicy dzieleni są na grupy – 5-7 osobowe.

Zaczynamy od Presentation Run czyli „przejazdu pokazowego” – każdy zawodnik z grupy ma 45 – 60 sek na przejazd/zaprezentowanie siebie (jeździ sam, czas przejazdu do ustalenia w zależności od skateparku) .

Oceniany jest na podstawie 4 kryteriów:

Styl   –                             0-20 Pkt

Technika/Trudność –       0-30 Pkt

Kreatywność –                 0-30 Pkt

Line –                              0-20 Pkt

 

Najtrudniej jest ocenić kilku pierwszych zawodników, z powodu braku punktu odniesienia, więc zakłada się, że każdy ze startujących zaczyna z taką samą ilością punktów na wejściu, czyli:

Styl   –                             10 Pkt

Technika/Trudność –       15 Pkt

Kreatywność –                 15 Pkt

Line –                              20 Pkt

W trakcie przejazdu punkty są dodawane lub odejmowane i dzięki temu, wyniki są miarodajne.

Po wszystkich przejazdach zawodnicy mają dodatkowe 3 minuty (do ustalenia) na wspólne Jam Session. Jeżdżą razem i skupiają się raczej na zrobieniu 2-3 konkretnych trików, których np. bali się zaryzykować podczas przejazdu.

Zaletą takiej formuły jest to, że zawodnik skupia się na fajnym, pojedynczym przejeździe i nawet gdy mu coś nie wyjdzie, może to nadrobić dobrym trickiem podczas Jam Session. Dzięki temu promuje się płynną i dynamiczną jazdę dając jednocześnie opcję na trik typu „GO BIG” bez ryzyka, że jak zawodnikowi „nie siądzie” to zawali cały przejazd J

 

 

Forma 2: Klasyczne, pojedyncze przejazdy

 

Zawodnicy dzieleni są na grupy 5-6 osobowe.

Każdy z zawodników ma 2 x 45-60 sek przejazdy (czas do ustalenia w zależności od miejsca)

Grupa1:

Przejazd 1 (po kolei każdy z grupy)

Przejazd 2 (po kolei każdy z grupy)

Grupa 2

Przejazd 1 (po kolei każdy z grupy)

Przejazd 2 (po kolei każdy z grupy)

 

Zawodnik jest oceniany jest na podstawie 4 kryteriów:

Styl   –                             0-20 Pkt

Technika/Trudność –       0-30 Pkt

Kreatywność –                 0-30 Pkt

Line –                              0-20 Pkt

Sędziowie wyróżniają zawodników którzy wykorzystują park w całkiem inny sposób niż reszta – np. na parku jest poręcz, która wszyscy zawodnicy standardowo katują – jeżeli na 10 zawodników jeden z nich wyjedzie ją „pod górę” gdy cała reszta skupia się na jej zjechaniu w dół, to ten właśnie zawodnik, otrzyma najwięcej punktów. W ten sposób sędziowie nagradzają progresywność i unikalne podejście do przeszkód.

 

 

Forma 3: Jam Session

 

Zawodnicy dzieleni są na grupy 4-5 osób max.

Każdy zawodnik z grupy ma od 2 do 3 „wywołań” podczas których musi się jak najlepiej zaprezentować – może to być line może to być jeden mocny trik – to już zależy od samego zawodnika. Dane „wywołanie” kończy się gdy:

– zawodnik zaliczy „glebę”

– zawodnik nie wykona zaplanowanego triku tzn. nie trafi itp. – nie ważne czy się przewróci czy nie.

– komentator ogłosi „STOP”

 

Taki Jam przeprowadzony SPRAWNIE (czyli bez przedłużania, dawania szansy na kolejny trik) może być najszybszą formą zawodów.

Sędziowie oceniają zawodników na podstawie „ogólnego wrażenia”. W Jamie nie sprawdzi się stosowanie tych samych kryteriów co pozostałych formach – tutaj zawodnik sam decyduje jak chce się pokazać/zabłysnąć więc punktowanie poszczególnych kryteriów będzie niewymierne.